torsdag 23 september 2010

Svullerier och cykeltur

Igår var det företagsmöte med fin middag på fin restaurang och en bit älgtårta när jag kom hem. Och vin på restaurangen. Fast jag åt ingen efterrätt där. Jag ville helt enkelt inte ha. Jättekonstigt. Det har ALDRIG hänt förr.

jag gick upp klockan fem, efter fem timmars sömn, åt en tallrik gröt med hemgjort äpplemos, och satte mig på cykeln vid sex, precis när det började ljusna. En timme och trettiosju minuter senare var jag framme på jobbet, 40160m hemifrån. Ungefär. Det var blå himmel och ljust och vindstilla, och stora delar av vägen var natursköna, när jag tog rätt håll, och hade cykelbana. Rätt håll innebar också att sträckan begränsades till precis lagom fyra mil. Inte alls farligt, utan verkligen precis lagom, givet att vädret var fint.

Jag är ganska nöjd med mig själv, faktiskt. Nu ska jag bara göra det här lite oftare.

Sådeså.

men jag tror inte det uppväger middagen igår, faktiskt. Eller ens tårtan när jag kom hem. Älgtårta är farliga grejor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar