onsdag 1 september 2010

Fuskvägning

Jag gjorde en fuskvägning i halvtid, och tyvärr visade den på en stor viktuppgång. Vi får se vad den visar på lördag när det är på riktigt.

Det känns i alla fall lite tröstlöst, som att det här inte fungerar.

Jag vill inte banta. Det känns helt omöjligt att göra det inför barnen, jag är ju inte överviktig på något sätt. Jag får ta mig en funderare på hur jag ska göra. Det bästa vore förstås att acceptera att det är så här min kropp ser ut nu trots att jag äter nyttigt och tränar. Jag kanske inte kan göra så mycket mer?

2 kommentarer:

  1. Jag vet att du har dina ideal och allt det där. Men. Om du vill gå ner i fett så tror jag att det är en god idé att bygga muskler och öka din grundförbränning. Om du vill bygga lite muskler och öka din förbränning så tror jag att du måste äta mer än vad du gör. Framför allt måste du äta mer protein. Jag tror att den kost du äter gör att din kropp går på sparlåga. Nej, jag vet inte hur man räknar kalorier och sådant, kanske kommer du upp i dagsransonen för att inte gå ner i förbränning. Men det är hemskt lite protein i det du äter tycker jag. Typ gröt och brödskiva med tomat (som jag bara tar ur minnet och inte dubbelkollar i bloggen)? Inget protein där alls.

    Kanske är det vad som händer efter första veckans viktras. Din förbränning sjunker ordentligt och du går inte ner i vikt.

    Kanske får du välja lite här. Vill du bli "smalare" eller vill du äta extremt (i min värld) ekologiskt?

    SvaraRadera
  2. Bort med moset och i med riktig mjölk.
    Sumobrottare äter inte fett...för det kostar för mycket att förbränna.
    Och i övrigt håller jag med Maja.
    Havregrynsgröt...det innehåller nästan ingenting.
    Fast jag ska inte snacka...jag lever knappast som jag lär :)

    SvaraRadera