fredag 20 augusti 2010

Rekordlöpning

Sådärja, då var man på jobbet. Till fots. Femton kilometer.

Jag har aldrig sprungit den här sträckan såhär fort, faktiskt. Jag kom för första gången någonsin in på under 1.20. Det får man väl vara lite nöjd med, va?

Igår var en nyttig dag. Eller, hyfsat nyttig. Det var lunch med kompis, och det blev indisk buffé. Tvärt emot min natur tog bara en portion, och den var lagom stor, bara av de hyfsat nyttiga sakerna. Fast jag torskade på ett vitlöks-nan, och det känns bara sådär nyttigt. En miljard kalorier, typ. Men men. En vanlig dag hade jag tagit två, och dessutom dubbla portioner, och dessutom större portioner, och dessutom satsat på allt det göttaste, onyttigaste.

Men jag har sprungit rekord. Igen. Precis som i lördags, när jag satte personbästa på midnattsloppet.

Lite nöjd är jag allt. Och min disciplin funkar rätt ok. DÄR FICK DU KATTMAMMAN!!!!!!

jag ska vinna det här.

2 kommentarer: