torsdag 19 augusti 2010

Inte bantning bara viktnedgång

Det här är ingen bantningsblogg, även om det kanske är förvillande likt en sådan.

I hela mitt liv, så länge jag kan minnas faktiskt, har jag ägnat mig åt min vikt på mer eller mindre sunda sätt. Jag går orättvist lätt upp i vikt, så vill jag vara så smal som jag känner att jag är, måste jag jobba på det. Dessutom har jagkvar några av de gravidkilon jag gick upp när jag väntade yngsta barnet

Kattpappan är inte heller helt nöjd med sitt midjemått, därför kör vi den här vikttävlingen. Men de oskrivna reglerna är att vi inte ska banta. Inga pulver, inget extrastort proteinintag, inget undvikande av pasta. Vi äter och tränar ungefär som vanligt, men vi låter bli att smaka på kakan, låter bli att äta onyttiga kvällsmål och annat som vi tyvärr ägnat oss åt i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar