måndag 16 augusti 2010

Ondsint granne

Ikväll har jag sprungit 6km med en kompis. Det var väldigt lugnt tempo, men det är nog lagom med cyklingen imorgon.

Jag åt en lagom frukost, en lagom lunch och en lagom middag. Jag har inte varit hungrig, men inte heller proppmätt, och det har varit nyttig mat. Precis rätt alltså.

Men...

När vi höll på att lägga barnen knackade det försiktigt på dörren. Det var grannen. Hon kom med ett fat med marräng-och-jordgubbs-och-vispgräddstårta. Hennes sambo fyller år, och hon gick över till oss med en bit tårta.

Vad gör man? Vad säger man?

"Tack, men jag bantar"? Skulle inte tro det. Fan va go den va! Nu får jag cykla en mil extra imorgon.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHA. en sketen pommes är 400 meter löpning.
    Undrar vad tårta blir :)

    SvaraRadera