söndag 15 augusti 2010

Plan!

Jag har också en plan.

Till skillnad från Kattmamman måste jag anstränga mig för att få något tränat. De två veckor jag har innan mitt nya uppdrag hos kund i Södertälje (30 min med bil, små möjligheter att cykla eller springa på väg till eller från jobbet) ska jag försöka springa och cykla så mycket som möjligt till och från jobbet. I Södertälje finns dock begränsat med lunchrestauranger, och det kommer därför att vara relativt enkelt att hålla sig till rimliga luncher. Ofta får det nog bli yoghurt och flingor av något slag.

Det råder totalt kak- och godisförbud, eftersom jag är en allt-eller-inget-människa och inte behärskar måtta. Det är också rimliga portioner. En i taget. Inte tre rimliga portioner till varje måltid. En av mina största fällor är egentligen inte onyttigheter, utan på tok för mycket av nyttigheterna.

Jag tänker försöka välja nyttiga alternativ när det är lunch med vänner, som är inplanerat ett par stycken de närmaste två veckorna. Det är i många fall enda möjligheten att träffa vissa av de vänner jag har, och den upphör första september.

Ja, och så målet. Jag är nog i god form, med en precis lagom rondör vid ungefär 60kg, så det få bli mitt mål. Är jag nöjd vid 61 slutar jag då. Sist jag gick ner rejält och blev sund, för rätt många år sedan, var 60 lagom, men jag tror att jag har ungefär ett halvt kilo muskler mer nu.

Hur låter det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar