lördag 14 augusti 2010

Inledning

Jag behöver gå ner i vikt.

Eller det behöver jag egentligen inte alls. Jag har ett BMI på lite över 21, och det är ju bra rent medicinskt. Det är bra på alla sätt egentligen utom i mitt huvud där jag inte är nöjd med hur min kropp ser ut.

Varför då blogga om viktnedgången? Vill jag inspirera andra? Nej det vill jag verkligen inte, jag hoppas att alla andra med ett BMI på 21 kan vara nöjda med sina kroppar, jag önskar att jag var det själv också.

Tanken är att jag och Kattpappan ska ha en tävling. Invägning i morgon och sedan vägning varje vecka med pris till den som gått ner mest under veckan. Priserna är ännu okända, men det skulle kunna handla om egentid eller något annat lika sällsynt i småbarnsförälderns stressiga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar