fredag 27 augusti 2010

Igår...

... åt jag förvisso ingen chokladkaka, men...

Jag åt en tidig lunch på resterna från buffén, men det var nog rätt nyttiga saker, så jag är inte missnöjd. Vid fyra åt jag ännu en sådan lunch. Jag skulle ju ut och springa på kvällen.

Så jag sprang med kollegorna i Bellmanstafetten (sista sräckan), och det gick väl rätt ok. Det gick bättre för de andra. Ingen i laget sprang sina 5km på över 24 minuter. Tack och lov sprang ingen på under 20 heller.


Ja, bilden är tagen 200 m efter start, så det är därför jag fortfarande ser glad ut.

Nu kan man ju tycka att jag gott och väl ätit tillräckligt för ynka 23.27 minuters löpning i raskt tempo, men se icke. Det fick allt bli lite läsk, en flaska PowerAde (man fick sån vid målet) och en del av picknicken som också ingick i priset, dvs en enorm macka med bland annat prickig korv och brie.

Totalt fick jag nog ändå i mig fler kalorier än jag brände på den där löpningen. Men det var rätt kul, och jag var rätt duktig, och jag hade VD:n flåsande i ryggen hela vägen. Eller... Jag trodde det. I själv verket låg han konstant de två minuter efter hela vägen som han låg back vid start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar